Anayurt Oteli : Film Yorumu


0

Gerçek ile Hayal Arasında

Zerbecet eskiden konak olan ve sonradan sonrayaysa otele çevrilen aile yadigarının başında hem resepsiyon memuru hem de otel sahibi olarak gelen misafirleri karşılayan orta boy ve orta yaşlarda iyi giyimli bir erkektir. Gelişini serap misali bir atmosferde gördüğümüz siyah küt saçlı kadının direk kameraya doğru boş odanız var mı? Sözünü takiben sırra kadem basmasıyla serüven tuhaf bir biçimde başlıyor. Zebercet ise kadının geleceği günü beklemeye başlıyor.

Oldukça donuk bir yapıya sahip olan Zebercet’in görünen ilk tutumu konuklara elinden geldiğince yardım etmeye çalışan bir biçimde olmuştur. Fakat bu donuk mizacın altında yatan başka türlü bir bozukluk olduğu çok geçmeden hissedilmeye başlar. Zebercet’in çoğu zaman sağlamlık ile zayıflık arasındaki zihninin ikilemleri arasında kendimizi kaybolmuş olarak buluyoruz.

Mesela, berbere tıraş olmaya geçtiği vakit kendi yansımasını önce bıyıklı sonraysa bıyıksız olarak görür ve berbere bıyıkları da keselim demesi üzerine berber çok şakacısınız cevabını hafif bir tebessüm ile söyler.

Hastalıklı bir karakterin ilk izlerini yansıtan bu sahneden sonra hikaye örgüsündeki başrolün davranış bozukluklarındaki süratli artış filmi farklı bir dram boyutuna taşımaktadır. Küt saçlı kadını beklerkenki zihinsel hal durumu psikolojide obsesyon olarak anılsa da bu durumu tek bir kavram ile sınırlamak istemiyorum. Çünkü karşıt argüman olarak bir suçlu duruşması esnasında takındığı tavır ve hareketler farklı bir ruhsal bozukluğunda işaret ve habercisidir.

Teknik Bakış

Ross Hackrow’un ‘’Dijital Film Yapımcılığı için Öyküleme Teknikleri’’ (Storytelling Techniques for Digital Filmmaking) kitabında filmin yapısı için 6 farklı çatışma örneği verilmiştir. Bunlar; İlişkisel, durumsal, içsel, paranormal, kozmik ve sosyal çatışmadır.

Anayurt Oteli filminde çember içine alacağımız öyküleme yapısı karakterimiz Zebercet’in içsel kavgası olduğu için içsel çatışma olacaktır. İçsel Çatışma’da (Inner Conflict) ‘’Protagonist’in zihinsel bir mücadele içinde olduğunu görürüz. İçsel çatışma oldukça bilindik bir yöntemdir ve neredeyse her hikâye için uygundur. Benim içinse, içsel çatışma güçlü bir karakter geliştirmenizin en etkili yollarından biridir.’’ diyor  Ross Hackrow.

Anayurt Oteli : 1987

Yönetmen : Ömer Kavur

Yazar : Yusuf Atılgan

KAYNAKLAR

Ross Hackrow Storytelling Techniques for Digital Filmmaking


Like it? Share with your friends!

0

What's Your Reaction?

Karmakarışık Karmakarışık
0
Karmakarışık
Eğitici Eğitici
0
Eğitici
Komik, Eğlendirici Komik, Eğlendirici
0
Komik, Eğlendirici
Beğendim Beğendim
0
Beğendim
Rezalet Rezalet
0
Rezalet
Başarılar Başarılar
0
Başarılar
Yasin Alp Çevik
İletişim Fakültesi ''Sinema ve Televizyon'' bölümü mezunu olup, Yüksek Lisans eğitimimi Doğu Akdeniz Üniversitesinde sürdürmekteyim. Bir kandırmaca, kusur giderme veya tam aksine kusur gösterme sanatı olarak nitelediğim bu alanı araştırma ve öğrenme dürtülerim bana her gün yeni bir kapı aralamakta. Öğrendiğim ve öğrenmekte olduğum her bilgiyi cömertçe sizlerle paylaşmak için buradayım. Saygılar sevgiler..

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format